Saobraznost i uslovi ostvarivanja reklamacije

Šta je saobraznost?

Odstupanje od saobraznosti nastaje u situacijama kada proizvod po sadržini, kvalitetu, svojstvu, svrsi i funkcionisanju ne odgovara opisu koji je prodavac pre zaključenja ugovora dao oglasom ili na drugi sličan način, odnosno kada proizvod ima bitne materijalne nedostatke i nije adekvatan onim karakteristikama za koja je prodavac tvrdio da ih proizvod poseduje pre kupovine.

Član 50. Zakona o zaštiti potrošača:

Prodavac odgovara za nesaobraznost isporučene robe prema ugovoru ako: 1) je postojala u času prelaska rizika na potrošača, bez obzira na to da li je za tu nesaobraznost prodavac znao; 2) se pojavila posle prelaska rizika na potrošača, ako potiče od uzroka koji je postojao pre prelaska rizika na potrošača; 3) je potrošač mogao lako uočiti, ukoliko je prodavac izjavio da je roba saobrazna ugovoru.

Prodavac ne odgovara za nesaobraznost ako je u trenutku zaključenja ugovora potrošaču bilo poznato ili mu nije moglo ostati nepoznato da roba nije saobrazna ugovoru ili ako je uzrok nesaobraznosti u materijalu koji je dao potrošač.

Reklamaciju nije moguće ostvariti pod sledećim uslovima:

  1. Ukoliko je do oštećenja ili kvara došlo usled transporta nakon naše isporuke.
  2. Ukoliko je do oštećenja ili kvara došlo usled nepravilne upotrebe.
  3. Ukoliko je do oštećenja ili kvara došlo usled nepravilnog održavanja.
  4. Ukoliko je do oštećenja ili kvara došlo usled više sile (poplava, zemljotres, požar i sl.).
  5. Ukoliko je do oštećenja ili kvara došlo zato što se kupac nije pridržavao proizvođačkog uputstva i preporuka o upotrebi proizvoda.
  6. Ukoliko je do oštećenja ili kvara došlo usled korišćenja neodgovarajućeg potrošnog materijala.
  7. Bilo kakvog mehaničkog oštećenja proizvoda koje je nastalo krivicom kupca.