Šta je saobraznost?
Odstupanje od saobraznosti nastaje u situacijama kada proizvod po sadržini, kvalitetu, svojstvu, svrsi i funkcionisanju ne odgovara opisu koji je prodavac pre zaključenja ugovora dao oglasom ili na drugi sličan način, odnosno kada proizvod ima bitne materijalne nedostatke i nije adekvatan onim karakteristikama za koja je prodavac tvrdio da ih proizvod poseduje pre kupovine.
Član 50. Zakona o zaštiti potrošača:
Prodavac odgovara za nesaobraznost isporučene robe prema ugovoru ako: 1) je postojala u času prelaska rizika na potrošača, bez obzira na to da li je za tu nesaobraznost prodavac znao; 2) se pojavila posle prelaska rizika na potrošača, ako potiče od uzroka koji je postojao pre prelaska rizika na potrošača; 3) je potrošač mogao lako uočiti, ukoliko je prodavac izjavio da je roba saobrazna ugovoru.
Prodavac ne odgovara za nesaobraznost ako je u trenutku zaključenja ugovora potrošaču bilo poznato ili mu nije moglo ostati nepoznato da roba nije saobrazna ugovoru ili ako je uzrok nesaobraznosti u materijalu koji je dao potrošač.
Reklamaciju nije moguće ostvariti pod sledećim uslovima:
- Ukoliko je do oštećenja ili kvara došlo usled transporta nakon naše isporuke.
- Ukoliko je do oštećenja ili kvara došlo usled nepravilne upotrebe.
- Ukoliko je do oštećenja ili kvara došlo usled nepravilnog održavanja.
- Ukoliko je do oštećenja ili kvara došlo usled više sile (poplava, zemljotres, požar i sl.).
- Ukoliko je do oštećenja ili kvara došlo zato što se kupac nije pridržavao proizvođačkog uputstva i preporuka o upotrebi proizvoda.
- Ukoliko je do oštećenja ili kvara došlo usled korišćenja neodgovarajućeg potrošnog materijala.
- Bilo kakvog mehaničkog oštećenja proizvoda koje je nastalo krivicom kupca.